onsdag 5 september 2012

Massa tårtor

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har bakat ett bröd men det var inte så spännande så det var inte värt ett inlägg. Om en månad ungefär ska jag stå för tårtorna till ett litet släktkalas för min syster, där även våra kusiner ska firas. Fyra tårtor ska jag göra. OJ! Men det ska nog gå bra, sk börja med bottnarna nästa vecka tänkte jag. Har nämligen bara en form. Så det tar väl sin lilla tid. Just nu håller jag på att kika runt på fyllningar. Rabarbermousse tycker jag låter gott, fast kan man köpa rabarber i oktober, och är de goda? Jaja det får jag ta reda på sen! Bli det så, så tänkte jag ha glasscreme som andra fyllning. Sedan tänkte jag jordgubbsmousse om det finns jorgubbar. Jaja det är ett tag kvar. Dekorationerna tänkte jag göra enkla typ stansa stjärnor och liknande. Eftersom jag inte är särskild duktig på det där med dekorationer, än. Övning ger färdighet! Tyvär blir det inte så mycket övning med just tårtor. Det ska bli kul iallafall.

1 kommentar:

  1. Svar: Går bra med annan form av lakritsgodis. Vet inte vilka som är laktosfria men det har du säkert koll på :)

    SvaraRadera